tit@n scroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

3/25/11

prktikal oo prktikal!

assalammualaikum

lme dh xupdate blog..agk bz ar sbb dh stat prktikal..

prktikal aku kli ni dkat poliklinik komuniti kelana jaya..
first time aku rse best g prktikal..
xtau knp..mgkin sbb jmpe baby2 yg comel..
ari ptame 2..kecut perut gak..sbb xpenah g komuniti..
pk mcm2 mlm sblom g 2..ble smpai je lg ar kecut..
tp ble dh dpt tugas..dpt wat dgn elok..ilang smua prasan..
rse sronok lak timbul..

ari prtame n kedua: antropometri
aku n ieqa dtmpatkn kt bhgian antropometri..
antropometri ni..kne wat prosedur timbang berat,panjang,ukur lilit dada n kepala baby..
mula2 ieqa yg wat,keje aku plot@rekod dlm buku baby..
hoho..sng upenye keje ni..
ari ptame 2 kelam kabut skit..
sbb ari isnin..biasenye rmai ibu2 dtg bwa baby diorg..
mmg xmng tgn plot graf dlm buku baby 2..
dgn btimbun buku kt meja yg blom d'pggil..
stress..
ieqa pn tegur aku..aku serius wat keje time 2..
mne x ye..kne rekod tol2..klu x de org dtg mrh lak klu slh rekod..
bku blmbak lak 2..slow sgt t org mrh lak..
nk xnk..kne fokus..
pas rehat tgh ari..
giliran aku lak wat keje ukur mgukur ni....
pergh...best yg t'amat..rse mcm dh ptut kawin lak...
ieqa pn de kte..aku dh bole jd bpak budak..haha..
sronok2..
ari kedua pn sme..tp baby kurang la skit...xbz sgt..
dh leh wat prosedur ni dgn yakin..
klu kuar OSCE..mmg best la kn..

 ari ktiga & k'empat: booking case
aku duk kt bhgian booking case..
ari first kt c2 xtau nk wat pe...
hnye mmggil nme ibu..n timbang berat diorg..
haha..giler bosan..
pas2 puan norimah ajar aku n ieqa..cre2 nk booking case..
agk susah la..kne tnye mcm2 kt ibu 2..
segan la..lg2 tnye soaln yg agk peribadi..
haishh..
dh la first booking case aku dpt ibu dr china..klu cina ok lg..
tp ni made in beijing..mmg kne speaking ar..haha...t'rabur..slmt puan tlg..
dpt siapkn gak..pas2 leh ar wat dgn sdri..ckp melayu sng skit..
hee..puan pn xyah nk monitor sgt..

ari keempat pn wat keje yg sme..
tp kne wat health education kpd ibu mgndung..
mlm sblom 2..aku,ieqa,amelin n safuan..
prctice abis2 la..b'baloi gak..
dpt smpaikn health education dgn elok..wlaupn agk gagap..
ntah fham ke x diorg 2..angguk je keje diorg..
tp slpas abis 2 mmg sronok ar...

ari klima : home visit
puan dh set kn jadual..ari jumaat kne wat home visit..
mlawat uma org yg bru lpas bsalin..
cdg nk g 2 uma..tp dpt g 1 je..sbb lg 1 rumah 2..ibu n ank kne tahan kt wad..
so xde kt uma..
g la 1 uma je la..first xperience g uma org dgn pkai uniform..
haha..malu la wei! 

kmi blapan:
aku
ieqa
fatin
syuk
amelin
azzam
safuan
aliya
+
puan norimah!

always mkn tgh ari bsme2...

gambar yg smpat d'ambil d'tmpat kjadian..




1 comment:

Falling . said...

alorhhhh bznya dy....